Współcześnie każde przedsiębiorstwo musi reklamować się intensywnie, aby móc pozyskiwać nowych klientów. Działania marketingowe służą również utrzymywaniu relacji z aktualnymi klientami. Obie kwestie są równie ważne dla rozwoju firmy oraz jej stabilizacji finansowej. Dlatego też firmy podejmują różnorodne akcje i działania, mające na celu popularyzację marki wśród potencjalnych klientów oraz budowaniu długofalowych relacji z tymi, którzy już z ich usług korzystają. Przykładem mogą być firmy naftowe, prowadzące sieci stacji benzynowych. Należą one do największych firm na rynku, dlatego też ich działania marketingowe są podejmowane na bardzo wielką skalę. Jakie to mogą być działania? Coraz popularniejsze staje się dystrybuowanie różnorodnych gadżetów, zwanych reklamowymi.
Owe gadżety reklamowe firm naftowych noszą nadruki. Jaki jest cel ich umieszczania na gadżetach? Po pierwsze, same gadżety wyglądają dzięki nim atrakcyjniej. Walory wizualne mają ogromne znaczenie. Nadruki zawierają zarówno treści pisane, jak i motywy graficzne. Właśnie grafika jest elementem upiększającym. Liczy się, aby nadruk był kolorowy i zawierał wiele elementów. Z drugiej jednak strony, jeśli ma nieść konkretny przekaz, musi on być klarowny i czytelny. Zawsze nadruk taki zawiera logo firmy, jej nazwę, a także krótkie hasło reklamowe.
Omawiane gadżety reklamowe firm naftowych, noszące nadruki, są dystrybuowane wśród klientów na dwa podstawowe sposoby. Pierwszym jest rozdawanie wśród przypadkowych osób. Ma to miejsce albo w punktach ruchliwych, gdzie ludzi jest zawsze dużo, albo też tam, gdzie odbywa się akurat impreza plenerowa (koncert, festyn), której sponsorem jest właśnie dana firma naftowa.
Oczywiście gadżety reklamowe tych firm mogą trafiać też do klientów tankujących na danej stacji regularnie. Może to np. wyglądać tak, że klient zbiera punkty za tankowanie i kupowanie różnych rzeczy na danej stacji i te punkty może następnie wymienić na nagrodę. Nagrodą taką może być właśnie gadżet reklamowy z nadrukiem.
Jak pokazuje praktyka, wszystkie tego rodzaju działania są skuteczne, bowiem budowanie relacji z klientami zawsze trzeba zacząć od pokazania, że klient jest ważny. Wręczając mu prezent w formie takiego gadżetu, udowadnia mu się to w stu procentach.