Współcześnie można zaobserwować wzrost konkurencji wśród sklepów sportowych. Chodzi o sklepy sprzedające zarówno odzież sportową, jak i rozmaite akcesoria, jak sprzęt sportowy, spożywcze środki dietetyczne, itp. Sklepów takich przybywa. A to oznacza, że muszą one coraz częściej prowadzić intensywne działania marketingowe. Działania te mają na celu pozyskiwanie jak największej liczby stałych klientów. Jakie mogą to być działania? Przede wszystkim takie, które charakteryzuje skuteczność oraz w miarę niskie koszty. Na pewno do takich reklam nie należy telewizyjna, która jest po prostu bardzo droga. Najczęściej jako tanią i skuteczną reklamę wymienia się dystrybucję gadżetów reklamowych. Są one bardzo skuteczne, ponieważ wyglądają elegancko i przez to przyciągają uwagę ludzi. Ważne, aby gadżety te wyposażone były w logo danego sklepu.
Przykładem na to, jak ważne jest logo sklepu sportowego, mogą być jego krówki z logo. Dlaczego wybrano właśnie krówki? Dlatego, że są to gadżety (produkty spożywcze) bardzo lubiane. Ich dobry smak decyduje o powszechnej sympatii, jaką cieszą się w społeczeństwie. A sympatia decyduje o tym, że to doskonałe narzędzia marketingowe.
Wracając do kwestii istoty logo, należy stwierdzić, że najlepsze krówki z logo to takie, które eksponują ten element. Dlaczego? Bowiem to logo jest tym, co podnosi poziom rozpoznawalności danego sklepu. Dzięki temu, że sklep sportowy ma logo, może być dużo bardziej rozpoznawalny. Żaden inny element nadruku nie jest w stanie osiągnąć takiego efektu. Stąd też odpowiednie wyeksponowanie logo to podstawa udanego i dobrze przygotowanego gadżetu reklamowego.
Warto dodać, że krówki z logo mogą być dystrybuowane zarówno na terenie samego sklepu, w jego bezpośredniej okolicy, jak też w zupełnie innych miejscach. Jako przykład można tu podać centra handlowe, główne skrzyżowania miasta, okolice zabytków miejskich, parki, itd. Wszystkie te miejsca mają to do siebie, że bardzo często jest tam dużo ludzi – potencjalnych klientów danego sklepu sportowego.