Reklama i marketing to w dzisiejszych czasach bardzo ważne aspekty funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa czy jakichkolwiek innych instytucji. Są to czynności niezbędne dlatego że, we wszystkich branżach panuje obecnie niezwykle silna konkurencja. Firmy muszą zatem dążyć do pozyskiwania nowych klientów innowacyjnymi metodami, ponieważ wiele form marketingu nie pozwala obecnie na zainteresowanie klienta. Dotyczy to także firm takich jak drogerie, które mierzą się dziś z bardzo szybkim nasilaniem się konkurencji. Jest to spowodowane zjawiskiem, o którym wyżej. Jeśli chodzi o marketing, czynnością, którą właściciele drogerii chętnie podejmują jest dystrybucja różnych gadżetów reklamowych.
Kubki reklamowe mogą być przykładem gadżetów, których popularność w marketingu wynika stąd, że są to przedmioty praktycznego zastosowania w życiu codziennym. Sprawia to, że ludzie chętnie je przyjmują, jako podarunek, a to jest dla marketingowców najważniejsze.
Dystrybucja polega w tym wypadku przede wszystkim na rozdawaniu. Kubki reklamowe są rozdawane albo na terenie samej drogerii, albo też w wielu innych miejscach. W obrębie drogerii wręcza się je wszystkim osobom, które weszły do środka, albo też tylko tym, którzy dokonali w niej zakupów. Bywa też i tak, że kubki te, lub inne gadżety, są przypisane do konkretnego produktu, który trzeba kupić, aby taki podarunek otrzymać.
Natomiast poza drogerią, gadżety, o których mowa, rozdaje się w miejscach uczęszczanych regularnie przez dużą grupę ludzi. Są to takie miejsca jak centra handlowe i okoliczne uliczki, parki, centra miast, główne skrzyżowania, okolice przystanków autobusowych i dworców, itd.
Kubki reklamowe, co ważne, są „wyposażone” w najróżniejsze nadruki, pokrywające niekiedy całą ich powierzchnię. Celem umieszczania takiego nadruku jest podniesienie atrakcyjności gadżetu, co jest niezwykle istotne w marketingu, a także promocja firmy. Dlatego też logo i nazwa firmy muszą być na kubku nadrukowane. Innym elementem nadruku są motywy graficzne i slogany reklamowe.