Dzisiejsza konkurencja w branży odzieżowej sprawia, że sklepy tego typu pragną „wyróżnić się z tłumu” lub w efektowny sposób przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Jednym ze sposobów na to jest tworzenie wpadających w oko wystaw sklepowych, gdzie reklamowana może być odzież dostępna w danym sklepie. Praktyka pokazuje, że faktycznie, im bardziej efektowna wystawa, tym więcej klientów odwiedzających sklep. Od czego natomiast zależy „efektowność” wystaw? Przede wszystkim od prezentowanej odzieży.
Odzież reklamowa, tzn. taka, która jest prezentowana na witrynach sklepowych, musi być zatem wyjątkowa. Konkretniej rzecz ujmując, ważne jest, aby poszczególne części odzieży, np. spodnie, sukienki, bluzy, kurtki, itp., posiadały efektowny krój, przyciągające oko elementy lub dodatki, bądź też rozpoznawalne symbole lub napisy. Prezentując taką odzież na wystawie, właściciel sklepu może być pewien, że wielu przechodniów przystanie na chwilę, by przyjrzeć się witrynie. Znaczna część z nich wejdzie do środka, a następnie dokona zakupu.
Niezmiernie istotne jest także to, aby odzież reklamowa nawiązywała do kanonów mody. Dotyczy to nie tylko mody charakterystycznej dla naszej epoki, ale również do mody sezonowej, uwzględniającej porę roku. Nie ma większego sensu prezentowanie kurtek zimowych latem, albo strojów kąpielowych zimą. Dodatkowo, należy uwzględnić modne w danym sezonie kolory czy kroje. Wiedzę o aktualnych trendach w branży odzieżowej każdy pracownik takiego sklepu powinien posiadać.
Kolejnym punktem jest dopasowanie. Odzież reklamowa powinna być złożona z elementów pasujących do siebie, tworzących razem spójną kompozycję, w tym przede wszystkim kolorystyczną. W przeciwnym wypadku nie wywoła u potencjalnego klienta pożądanego zainteresowania.
Jak widać, przygotowanie odpowiedniej wystawy sklepowej nie jest rzeczą prostą. Wymaga głębokiego przemyślenia i dobrania odpowiednich elementów. Jeśli jednak sprzedawca przygotuje ją odpowiednio, może być pewien, że sprzedaż wzrośnie.